Water is goed voor je

Zoals we al in de titel aangeven is het zo dat Water goed voor je is, maar waarschijnlijk wist je dat al. Water is echt de basis voor ons leven, niet alleen voor ons mensen, ook voor het leven op aarde. We beperken ons in dit artikel tot ons zelf, waarom we water zo nodig hebben en waar het goed voor is. Eigenlijk weet iedereen bewust of onbewust dat water drinken goed voor je is, maar het daadwerkelijk drinken van 1,5 liter water is voor veel mensen toch nog een opgave. Maar uit verschillende onderzoeken is gebleken dat het drinken van water een zeer positieve invloed heeft op je algehele gestel en lichaamshuishouding.

Een mens bestaat voor 70% uit water, zonder water zouden we niet overleven. Water zorgt ervoor dat diverse afvalstoffen uit ons lichaam word verwijderd, door zweten en urine. glas water - afvallenmettips.nlWater beschermt ons tegen warmte door te koelen. Neem dagelijks een ruime hoeveelheid water, zo rond de 1.5 tot 2 liter is aanbevolen. Het zal zeker helpen als ondersteuning als je af wil vallen. Uit Amerikaans onderzoek is naar voren gekomen dat als mensen meer dan 5 glazen water per dag drinken de kans op een hartaanval 41% kleiner is dan bij mensen die minder dan 2 glazen drinken. Met dit onderzoek is aangetoond dat het drinken van water hart- en vaatziekten verkleind.

Water geeft je meer energie.  Als je hoofdpijn hebt kan dit in sommige gevallen duiden op vocht tekort.  Ook helpt soms, niet in alle gevallen, het water drinken om hoofdpijn te laten verdwijnen. Zo zorgt het water ook voor een mooie huid, dit omdat de afvalstoffen ook in de huid worden afgevoerd. De huid zal strakker, mooier van kleur en egaler zijn. Door het water te bereiden als thee, neem bijvoorbeeld groene thee, geeft dit ook het gewenste effect. Mits natuurlijk er niet te veel suiker of zoetjes worden toegevoegd.

Water in zijn puurste vorm is het allerbest om te drinken. Maak van het drinken van water een gewoonte. Dit klinkt misschien vreemd in je oren, maar als je opstaat en dan een glaasje water neemt of bij het ontbijt, de lunch, gewoon tussen door en als je naar bed gaat (niet teveel omdat je ’s nachts dan gestoord zal worden in je nachtrust om naar de toilet te gaan). Je zal zien dat het drinken je helemaal eigen worden en dat je de voordelen zelf zal ervaren.

Tot zover onze korte informatie over het water…